• 9
    Jan 2017
    5:47 am

    Mine treningsmål for 2017

     

    Vanligvis pleier jeg å ha nyttårsforsettene mine klare flere uker i forkant av det nye året, men ikke denne gangen. Det var rett og slett litt vanskelig, og det kom litt brått på om jeg skal være helt ærlig. Allikevel har jeg selvsagt noen mål jeg ønsker å jobbe frem mot, og for en gangs skyld har jeg prøvd å heller være litt moderat. Om man brått ender opp med å nå målet tidligere så kan man jo alltid sette seg nye (heldigvis), men samtidig er jeg en person som liker å ha noe konkret å jobbe frem mot. Denne gangen har jeg valgt å sette meg noen hovedmål, men jeg setter meg også mål fra måned til måned. Det er et tips fra Julie Rafoss som jeg virkelig liker, og som jeg skal teste ut fremover. I tillegg skal jeg være flinkere til å skrive ned målene mine på papir og minne meg selv på dem iløpet av måneden. Noen av målene er av den private sorten, men de andre skal jeg dele med dere.

    TRENINGSMÅL

    ♥ Løpe 10 km i strekk uten pause på best mulig tid.
    ♥ Klare 25 burpees unbroken (altså uten pauser)
    ♥ Øke maksløft i markløft, millitærpress, knebøy og benkpress, generelt bli sterkere!
    ♥ Klare chins/pull-ups (her setter jeg ingen klare mål for jeg aner ikke hvordan jeg ligger ann)
    ♥ Ikke være redd for å prøve nye ting innen trening.

    JANUAR MÅL

    ♥ Kutte ned på pepsi max og drikke minst 2 liter vann pr dag.
    ♥ Spise frokost hver dag.
    ♥ Være i ekstra bevegelse utenom trening minst 30 minutter hver dag.
    ♥  Trene styrke 3 dager pr uke + 2 intervall økter etter styrketrening pr uke.
    ♥ Komme inn i gode treningsrutiner
    ♥ Avslutte minst 2 økter pr uke med burpees

    Iløpet av denne uka skal jeg ha en liten maksløft test for å finne ut hvordan jeg ligger ann i de ulike øvelsene samt burpees. Jeg hater virkelig burpees, samtidig er det en utrolig effektiv øvelse som det er moro å se fremgang på. Mulig jeg oppjusterer dette målet etter at jeg har testet, men vi får se hvor forferdelig det er først, haha! Her skal jeg uansett virkelig pushe meg selv fremover. Jeg skal også teste løpingen, men det blir en annen dag enn maksløftene. Jeg synes dette er gode og enkle mål å konsentrere seg om fremover, kanskje ikke like hårete som tidligere, men det er helt innafor 🙂 Dette er mål som motiverer meg der jeg er akkurat nå, også får jeg se om motivasjonen strekker seg enda lengre utover i året. Årets mål går for meg mye på å “komme i form” og kjenne at kroppen orker mer enn den har gjort den siste tiden, akkurat nå er det viktig for meg.

    Hva er dine treningsmål for 2017? Fortell meg det gjerne i kommentarfeltet!

    Helene
    Følg meg gjerne også på snapchat og instagram @helenedrage

  • 2 thoughts on “Mine treningsmål for 2017

    1. Hei.
      Synes du har laget deg noen fine mål og for en tidsavgrenset periode – gjør det litt lettere å nå de målene man ønsker (bedre å sette “små” konkrete mål som man når heller enn vidløftlige og hårete mål som forblir en drøm/visjon 😉 ).
      Men jeg lurte på en ting; du skriver at et av målene dine er å komme inn i gode treningsrutiner. Hva er en god treningsrutine sånn som du ser det? Akkurat det leser man jo så mange plasser, men finner ikke så mye konkret på hva en god treningsrutine faktisk er (om enn bare noen veiledende knagger)… Hadde vært kjempefint om du har noen tips/innspill på hvilke rammer man kan legge til grunn for å si at man har en god treningsrutine… 🙂

      • Hei LM. Tusen takk for veldig godt og aktuelt spørsmål, dette synes jeg faktisk var såpass bra at jeg velger å skrive et eget innlegg om det 🙂 For det er jammen ikke lett å vite hva som ligger i dette med en god treningsrutine!

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *