• 28
    May 2018
    6:53 pm

    Hvor mye kan skje på 16 dager?

     

    Så idag er det 16 dager til legetimen min på sykehuset i Moss. Jeg mangler minimalt for å nå vektkravet (jeg hadde vel nådd det, men så skjedde kjærestetur i helga) så det er jeg ikke så bekymret for. Denne uka har jeg imidlertid fri, og jeg merker jeg er lysten på en utfordring. En liten kickstart om du vil! Jeg har jo fri “kun” for å ha fri, slappe av litt (merker godt at det trengs) og få gjort unna litt saker og ting her hjemme. Pluss liten valp selvsagt. Dermed er det lett å bare ende opp med å ikke gjøre noe og bare slappe av. Noen som kjenner seg igjen? Sukkerstoppen er jo snart slutt (der skal dere snart få en oppdatering) så dermed passer det jo bra med noe nytt å pushe seg på.

    Dermed tenkte jeg å se hvor mye som kan skje på 16 dager om jeg virkelig går inn for det med trening og kosthold. Jeg trenger som nevnt en kickstart, jeg har ikke så mye å skryte av på den fronten i mai måned. Det er jo egentlig helt idiotisk for jeg kan ikke slakke helt bare fordi det er en hektisk måned på jobb. Helsa er jo noe man skal ha hele veien tross alt. Derfor hadde jeg planlagt å gi meg selv en liten boost nå i friuka som jeg forhåpentligvis klarer å holde videre innover i sommeren. Jeg vet jo at denne sommeren blir hektisk på jobb, og det gleder jeg meg faktisk veldig til, men jeg må også prioritere meg selv oppi det hele. For jeg føler meg jo så mye bedre når jeg er i aktivitet, egentlig klarer jeg jo ikke fatte og begripe hvorfor det ikke er motivasjon nok til å fortsette. Dessverre fungerer ikke hodet mitt slik, dermed må jeg bare fake it to I make it!

    Uansett, 16 dager, hvor mye kan skje? Tidligere ville jeg nok delt både før/etter bilder, startvekt, meny og hele pakken, men jeg kjenner meg litt ferdig med å gå så i detalj. Før og etterbilder er det nok ikke umulig at det blir, og jeg vil selvsagt dele litt mat inspirasjon med dere. Den nøyaktige vekta mi holder jeg nok for meg selv, jeg merker at der er jeg litt sår enda, da vil jeg heller dele antall kilo det eventuelt måtte bli.

    Planen frem til 13 juni er følgende. Max innsats med 1-2 økter pr dag i ferieuka, 3-4 økter når jeg er tilbake på jobb. I tillegg kommer jo masse turer med hundene inn her. Sukkerstoppet fortsetter frem til 13 juni det også, dog med et unntak førstkommende helg da jeg skal i bryllup. Bortsett fra det skal jeg kutte ned på karbohydratene, jeg blir så forferdelig full av vann i anklene i denne varmen, og øke protein inntaket. Dette med måltidsrytmer er noe jeg er utrolig dårlig på så nå skal jeg faktisk ha på alarmer til faste tider i en periode for å minne meg selv på å spise. Andre sliter med at de sluker maten, jeg derimot bruker for lang tid på maten. Vi har alle våre utfordringer, haha! Så får vi jo se da, hvor mye som faktisk kan skje nå på 16 dager! Når det er sagt så er målet at disse 16 dagene skal bli en kickstart for resten av sommeren også, jeg vet jo at jeg kan. Jeg må bare få med meg hodet igjen og innse hva som faktisk er viktig. Med det mener jeg selvsagt ikke at jobben min ikke er viktig, men jeg regner med at de som vil forstår hva jeg mener.

    Så, heier dere på meg? Hadde satt veldig pris på litt ekstra boost fra dere fine lesere 😀 Uansett om dette er noe jeg gjør for min egen del så er det alltid litt ekstra motivasjon å vite at jeg har dere i ryggen. Den som gir seg vinner jo ihvertfall ikke, og jeg er heldigvis en som liker å vinne.

    Helene
    Følg meg gjerne også på snapchat og instagram @helenedrage

  • 26 thoughts on “Hvor mye kan skje på 16 dager?

    1. Heier på deg! Du er så inspirerende og god 😊 fikk brått litt motivasjon til kickstart jeg også,så kanskje jeg også skal lage meg et mål på de neste 16 dagene 😃

    2. Jeg heier på deg, og skulle ønske jeg klarte det samme selv. Har noen kilo som skal av og sliter veldig med å få det til. Når du skriver du skal kutte ned på karbohydrater…hvor mye kutter du? Blir det lavkarbo? Har du erfaring med at dersom du kutter på karbo så får du mindre vann i kroppen/ankler? Jeg sliter selv med hovne ankler …og spesielt i varmen. Jeg spiser lite rent sukker da. Masse lykke til😊

      • Bare bli med da vel 😀 Jeg kutter ned til moderat lavkarbo, litt enklere så har jeg bare karbo til et måltid pr dag (regner da ikke grønnsaker som karbo, tenker mer poteter, ris, brød etc). Om jeg kutter karbo og drikker mer vann så hjelper det meg ofte veldig med vann i kroppen 🙂

    3. Heier på deg! Selv trener jeg fast, men klarer ikke gå ned pga maten, tror jeg. Hører karber, proteiner etc. Og det sier meg ingenting…kanskje du kunne laget et innlegg som forklarer litt rundt det? Masse lykke til, dette klarer du finfint👍👍👍

      • Hei Tine, det kan jeg absolutt prøve på 🙂 Jeg vil bare påpeke at ingen av disse næringsemnene er synderen, jeg kunne like gjerne kuttet ned på protein som på karbohydrater, men jeg skal prøve 😀

    4. Du skriver “Max innsats med 1-2 økter pr dag i ferieuka, 3-4 økter når jeg er tilbake på jobb. I tillegg kommer jo masse turer med hundene inn her”
      3-4 økter per dag i tillegg til jobb og tur med hundene?? :O

    5. Stao pao dette klarer du Helene🌞 Du er sterk og flink – heier på deg👏🌞

      Tips:
      Googl “Retenix” – ta 1 kapsel om dagen sammen med mat, hjelper mot hovne ankler og vann i kroppen generelt. Det er et natur produkt og etter to dager var jeg selv helt fin fra hovne ankler/elefantben👍

    6. Jeg sier det igjen, jeg synes du ser så ekstra flott ut om dagen. Jeg heier på deg uansett hva du måtte bestemme deg for. Du er utrolig nydelig som du er💕

    7. Heia Helene! Du er en så sinnsykt inspirator for meg. Jeg kjenner at du er et forbilde for så utrolig mange og jeg kan ikke få fortalt deg nok hvor mye jeg ser opp til deg! Jeg skal henge meg på jeg også, selv om det blir litt færre økte enn du har planlagt – men det viktigste er jo å ta det i det tempoet som funker for meg. Masse masse lykke til!!

    8. Hei.
      Lykke til! Det blir spennende å følge med.
      Dersom du trenger tips til boost-kosthold så kan jeg varmt anbefale boka til Ketolabben. Etter flere år med jojo slanking var den den eneste som løsnet det for meg. Kjempe effektiv! Men du har sikkert en plan allerede. Håper vi får høre mer om den etter hvert. Det blir uansett spennende å finne ut om det blir operasjon eller ikke til slutt. Lykke til!

    9. Jeg heier på deg!
      Og åh, jeg har så lyst på en kickstart jeg også, som jeg klarer å gjennomføre. Skjønner ikke at jeg har såå lyst til å være flink, men likevel ikke klare det. Har all teorien, og vil så gjerne være en suksess. Men når alt kommer til alt havner jeg i snacks- og-ligge på sofaen-fella :/

    10. Heier på deg! Du inspirerer, frister selv å grave i gammel Grete Roede kunnskap og komme i gang igjen når jeg leser bloggen din 😊

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *