• 15
    Jun 2018
    5:05 am

    Resultatet av 16 dagers utfordringen

     

    God morgen dere. Jeg må først få takke for alle fine tilbakemeldinger og kommentarer. Jeg prøvde å holde meg litt avlogget igår da jeg rett og slett ikke orket tanken på masse kritiske kommentarer, men klarte det ikke helt. Så alle kommentarer er lest, og dere er så utrolig gode. Skal selvsagt sette meg ned og svare på dem også iløpet av dagen/helgen! Til tross for flere som mener at jeg ikke burde ta operasjonen så føles det fremdeles som riktig valg her og nå, så får vi bare se hva som skjer videre. Det jeg vet er at jeg skal opprettholde de gode rutinene jeg fikk under 16 dagers utfordringen, og idag tenkte jeg å dele resultatet av selve utfordringen med dere!

    Nå er det ikke bare vekt som betyr noe i veien mot bedre helse, og jeg prøver generelt å ikke ha så mye fokus på kun dette med vekt. Samtidig handlet jo utfordringen om å nå et bestemt vektmål så da ble saken en litt annen. På disse 16 dagene klarte jeg å gå ned hele 7,6 kg! Mye av det er selvsagt vann fordi jeg valgte å kutte ut karbohydrater (ris, brød, pasta og poteter), men jeg skal love dere at det merkes god på kroppen. Jeg sliter jo med vann både i håndledd og særlig i beina/anklene. Noen dager ser det ikke ut som om jeg har ankler, men at leggene går rett i skoa… I tillegg til vekttapet så har jeg mer energi, jeg sover bedre, og jeg føler meg 1000 ganger lettere! Generelt vil jeg også si jeg er i bedre humør, men det kom og gikk litt, haha! De siste dagene før legetimen var jeg rett og slett en bitch. Heldigvis har jeg tålmodig mann.

    Som nevnt kuttet jeg jo ut karbohydrater, og jeg kuttet også ned på pepsi maxen til ca et glass pr dag. Mange har lurt på om jeg tror at det å kutte pepsi max hadde en effekt, og det tror jeg så absolutt. Ved å kutte pepsi max drakk jeg jo mer vann, og jo mer vann man drikker jo mer vann blir kroppen altså kvitt. Dette med at aspartam skal påvirke kroppen negativt derimot med tanke på vektnedgang tror jeg ikke helt på, men uansett har jo kroppen bra av å ikke drikke så mye brus. I tillegg trente jeg så og si hver dag, og jeg fokuserte da på cardio trening (hovedsaklig ellipsemaskin). Styrketrening droppet jeg siden målet kun var å gå ned i vekt, men det skal jeg ta opp igjen fremover. Det er jo viktig å styrke kroppen og bygge litt former også, og ikke minst få litt variasjon. Jeg vil jo bli sterk også, ikke bare gå ned i vekt.

    Så det var resultatene dere. Jeg må si jeg er strålende fornøyd, og nå skal jeg bruke disse prinsippene for å jobbe videre med både kropp, sjel og helse. Jeg skal nok fortsette å kutte litt på karbohydrater og prøve å unngå det i hverdagene, men jeg kommer ikke til å være helt nazi. Vil jeg ha et stykke brød til salaten skal jeg spise det med god samvittighet. Samtidig ser jeg jo at kroppen min responderer bra på det så det er nok veien å gå. Jeg kommer også til å kutte ned på pepsi maxen videre og drikke mer vann. Treningen skal også opprettholdes selvsagt, og jeg håper å trene mest på morgenen fremover. Motivasjonen er der nå, og jeg kommer også til å gi meg selv en ny utfordring i nær fremtid. Ønsker dere at jeg deler den? Let me know!

    Helene
    Følg meg gjerne også på snapchat og instagram @helenedrage

  • 2 thoughts on “Resultatet av 16 dagers utfordringen

    1. Hei!
      Så moro og motiverende at endringene har gitt så store utslag 🙂 Jeg lurte på om du har målt cm i tillegg til vekt? Det kunne vært gøy å få vite hvilke endringer du har fått på det området også.

      Ønsker deg en god helg!

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *