• 30
    Jul 2018
    5:18 am

    Ny treningsutfordring!

     

    God morgen alle sammen! Ikke vet jeg hvor juli forsvant, men nå står snart august på trappene. Juli har vært en fæl måned må jeg si så jeg gleder meg til en ny, haha! Neida, med været og alt har det jo vært fantastisk, det har bare vært så mye annet som har skjedd som har trukket energien helt ut av meg. Pluss masse jobb selvsagt. Pga varmen har jeg hatt liten matlyst, og jeg har ikke beveget meg så mye som jeg skulle ønsket. Det merker man på energien. Derfor tenkte jeg å sette meg noen nye mål for august og gi meg selv et aldri så lite prosjekt igjen. Hvem vil være med?

    Jeg har jo fremdeles noen treningsmål jeg jobber frem mot før vi drar på ferie i september så de blir selvsagt med i denne utfordringen. Sukkerfri måned gjelder fra 1 til 31 august, og som sist gang gjelder dette typiske sukkervarer som sukkerbrus, sjokolade, godis og lignende. Potetgull og annen junk-food er også med på denne listen. Det gjelder aldri så ikke det minimale sukkeret i vanlige, sunne matvarer. Vektmessig har jeg gått noe ned i juli, men jeg er ganske langt unna vektmålet jeg har satt meg. Ikke at jeg stresser med det, hovedmålet er å føle seg frisk og sterk rett og slett. Jeg har også lyst til å legge inn et litt større mål med tanke på antall skritt i august. Nå satser jeg jo på 10.000 skritt om dagen, men i august lurer jeg på om jeg skal pumpe det opp til 15.000! Ihvertfall de dagene jeg jobber. Jeg skal sette meg ordentlig ned og lage meg noen mål ikveld, men jeg håper dere også ønsker å være med! La oss gjøre august til en skikkelig treningsmåned med gode, sunne og realistiske mål.

    Sist utfordring var jo bare 16 dager så denne gangen blir det dobbelt så lenge. Med andre ord skal jeg ikke gå like hardt ut som sist gang. Målet er 4-5 økter pr uke, kutte ned på karbohydratene, spiser mindre sukker, drikke mindre sukkerfri brus, drikke mer vann og bevege meg mer. Sånn i bunn og grunn, haha! Nothing to fancy med andre ord. Dere setter selvsagt deres egne mål, og kun du bestemmer hva du vil fokusere på. Det kan være alt fra å begynne å gå en tur hver morgen, til å kutte ut sukker, til å klare å løfte X antall kilo i markløft. Husk at vi alle er på ulike steder i livet, og det som er gode mål for meg behøver ikke være det for deg. For eksempel, om du vil kjøre sukkerfritt i ukedagene og kose deg i helgene så kan det være en like stor fremgang for deg, som en som kjører full sukkerfri måned. Poenget her er at alle kan være med.

    Jeg kommer tilbake litt senere med mine endelige mål for august så kan dere få litt inspirasjon derifra, men jeg håper så mange som mulig ønsker å være med. Hva slags mål du setter for deg selv er helt opp til deg, det viktigste er at de motiverer DEG og at de er realistiske for tidsperioden. For eksempel, du kan gjerne ha et mål om å gå ned 20 kg, men ikke forvent at det skjer iløpet av en måned. Om dere lurer på noe så bare spør!

    Helene
    Følg meg gjerne også på snapchat og instagram @helenedrage

  • 2 thoughts on “Ny treningsutfordring!

    1. Hei 🙂
      Denne posten (og den forrige om 16-dagers utfordringen) ble jeg skikkelig inspirert av.
      Jeg sliter med å bli kvitt mine overflødige kilo etter å ha fått to tette for noen år tilbake, alle forsøk har mislyktes og jeg ender opp på en stadig høyrere vekt.
      Jeg har derfor latt meg inspirere av deg til å lage meg en “august-utfordring” som jeg skal følge opp med månedlige “utfordringer” (eller fokusområder kanskje…?) etter hvert som månedene passerer. Jeg håper at dette vil hjelpe meg til å etter hvert få mer struktur på måltider (og deres innhold) samt at jeg kommer godt i gang med trening og hverdagsbevegelse igjen. Jeg har i tillegg laget meg tracker (vaneregistrering) da jeg erfaringsmessig vet at det er veldig motiverende (for meg) å kunne fargelegge ruter etter hvert som jeg fullfører oppgaver og når mål.
      På veien håper jeg også at jeg skal klare å “få med meg hodet” sånn at dette blir en varig livsstilsendring….. Veien er målet, er det ikke sånn….? 🙂

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *