• 5
    Aug 2018
    10:19 am

    August utfordring- 1 update

     

    God søndag dere! Nå skriver vi jo allerede 5 august så det er på høy tid at jeg deler litt av målene mine for august utfordringen som jeg håper flere av dere blir med på. Det var så moro å ha dere med på 16 dagers utfordringen, og nå skal vi altså prøve dobbelt så lenge (sånn ca). I denne perioden er det derfor greit med noen klare og tydelige mål som ikke er altfor urealistiske. Urealistiske mål fører kun til at man blir nedstemt, samtidig skal selvsagt målene være noe å strekke seg etter. Litt utfordring trenger man tross alt. Jeg skal vel innrømme at denne uka har jeg prøvd meg litt frem, men imorgen er det full gass for min del. Så om du enda ikke har slengt deg på utfordringen er det altså ikke for sent!

    Målene mine er egentlig ganske enkle denne gangen. Som sist gang så kommer jeg til å kutte ned på karbohydratene fordi det gir en fin effekt for min del. Kutte det helt ut orker jeg ikke, jeg er altfor glad i brød og potet til det, haha. Jeg har også gitt meg selv 2 unntak denne måneden fordi vi blant annet feirer 5 års bryllupsdag. Igjen, disse unntakene må ikke brukes, og det er ikke snakk om å kaste i seg så mye som mulig. Det handler mer om muligheten til å ta seg en dessert på en spesiell anledning. Uansett, målene mine for denne måneden er:

    ♥ Ikke noe raffinert sukker (typiske sukkervarer som godis, sjokolade, sukkerbrus og lignende) I dette målet har jeg også sagt nei til potetgull og typisk is med mye sukker. 

    ♥ Ingen Pepsi Max på jobben. Jeg er altfor dårlig på å drikke vann så jeg skal prøve å avvenne meg fra Pepsi max mens jeg er på jobb. Målet for 2018 er å kutte det ned til et absolutt minimum, type bare et par glass i helgene. Jeg tror ikke Pepsi Max er noe farlig slik enkelte tror, men vann er jo bedre som tørstedrikk.

    ♥ 25 økter iløpet av august. Foreløpig er jeg oppe i 2 stk, og jeg har ikke tenkt til å gi meg.

    ♥ 4-5 måltider pr dag. Her har jeg MYE å hente så på mange måter er dette mitt hovedmål akkurat nå. 1 måltid om dagen slik det ble i juli er ikke optimalt, og ikke greit i det hele tatt. Så her skal jeg ta meg sammen.

    ♥ 1 time egentid hver kveld. Jeg trenger virkelig å ta litt mer vare på meg selv, så nå er målet å få lest en time hver kveld istedet for å sitte på telefonen og på pcen. 

    For meg synes jeg dette er gode og realistiske mål, men samtidig noe jeg må strekke meg etter. 4-5 måltider om dagen er uten tvil det jeg føler jeg må jobbe mest med. Som dere vet er mat noen jeg synes er noe forbanna herk, og jeg vil helst bare ha mat intravenøst, haha! Neida, jeg mener selvsagt ikke det, men jeg synes det er vanskelig å prioritere i en hektisk hverdag. Dette må jeg jo bare bli bedre på, særlig dersom det ender opp med en operasjon. Klarer jeg ikke å få på plass det vil det jo ikke ha noen effekt. Uansett, dette er altså målene mine, og jeg håper flere slenger seg på. Som jeg har nevnt før, du gjør utfordringen så vanskelig som du selv vil gjøre den. Finn dine egne mål som motiverer deg, og husk at litt er bedre enn ingenting.

    Helene
    Følg meg gjerne også på snapchat og instagram @helenedrage

  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *